Valitse sinun autosi
SELAA KORIMALLEITTAIN
Valitse auto listasta
Etsi tuotteista
Etsi vain tuotenumeroista Pikalisäys

Palautusohje

TUOTEPALAUTUKSET

Verkkokauppasäännösten muutoksen myötä (13.6.2014 lähtien) asiakkaalla on jatkossa velvollisuus ilmoittaa peruutuksesta verkkokauppiaalle ennen palautuksen tekemistä. Ilmoitusaika on 14 päivää lähetyksen vastaanottamisesta. Lisäksi asiakkaan on tehtävä palautus 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta. 

Huomioi! Mikäli asiakas peruu tilauksen/kaupat ja palauttaa tuotteen (ilman tuotevirhettä), niin 13.6.2014 alkaen asiakas vastaa itse palautuksen lähetyskuluista. Asiakas voi edelleen palauttaa tuotteen meille maksutta asiakaspalautuksena Matkahuollon kautta, mutta myyjällä on oikeus vähentää lähetyskulut mahdollisesti palautettavasta kauppasummasta.
Huomioi! Mikäli palautatte paketin jonkin muun kuin Matkahuollon oman toimipisteen kautta, kuten K-Market, R-kioski tai muu Matkahuollon pakettipiste, niin teidän tulee ilmoittaa oheinen palautusnumero palautusta tehdessä --> 9511485.
Mikäli maksatte palautuksen itse, niin paketti tulee palauttaa bussipakettina, koska lähipaketit eivät kulkeudu perille asti.

Huomioi !

  • Tuotteen on oltava myyntikelpoinen, alkuperäispakkauksen on oltava ehjä ja siisti, sekä pakkaukseen mahdollisesti kuuluvien asiakirjojen tai vastaavien on oltava pakkauksen mukana.
  • Sinetöityjen tuotteiden osalta palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia.
  • Myyntipakkaukseen EI saa liimata lähetyslappuja, eikä sitä saa teipata ilmastointiteipillä tms.
  • Jos nämä ehdot eivät täyty, hyvitystä/vaihtoa ei tehdä täytenä.
  • Muista sovittaa korinosat (puskurit, helmat, lipat jne) aina ennen maalausta! Maalattuja ja/tai muokattuja osia ei voi palauttaa.

 

Toimintaohjeet palautustapauksissa:

  1. Ilmoita aina palautuksesta tai tilauksen peruutuksesta sähköisesti ilmoituslomakkeella (klikkaa tätä linkkiä)
    (Odota AINA, että saat sähköpostiisi kuittauksen palautuksesta ja palautusnumeron, ennen kuin palautat tuotteen.

  2. Kun saat vastauksen ja palautusnumeron, täytä PALAUTUSKAAVAKE(pdf) täydellisesti ja liitä se palautuksesi mukaan.

  3. Palauta tuote/tuotteet aina Matkahuollon kautta

    Palautusosoite:
    Schmiedmann Suomi Oy
    Ristipellontie 25
    00390 Helsinki
    puh. 044 576 3001

 

  • Kaikki verkkokaupasta ostettujen tuotteiden palautukset tulee tehdä Matkahuollon kautta. Muilla tavoilla toimitetuista asiakaspalautuksista emme maksa palautuskuluja. Tämä ei koske myymälästä noudettuja tuotteita vaikka ne olisi tilattu verkkokaupasta!

    • HUOMIOITHAN! Jos tuote esimerkiksi kokonsa ja/tai painonsa takia edellyttää erityiskuljetusta, palautuksen maksaa asiakas! Tämä koskee korisarjoja, konepeltejä, puskureita, tuulilaseja jne isokokoisia tuotteita !
  • Lainaus Kuluttajaviraston sivuilta verkkokaupasta ostettujen ja toimitettujen tuotteiden osalta:
    “Kuluttajalla on oikeus kokeilla etämyyntituotetta kotona, koska ostopäätös tehdään yleensä vain kuvan ja tekstin perusteella eikä tuotetta voi silloin tutkia. Pääsääntö on, että kokeilun ja tutkimisen voi tehdä kuten myymälöissä. Tuotetta ei kuitenkaan saa ryhtyä käyttämään.” 

    Käyttämättömillä tuotteilla on siis kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. 
    Tämän ajan jälkeen palautetut tuotteet voidaan palauttaa vain sopimalla asiasta etukäteen meidän kanssamme.
    Huomoi: 14 vuorokauden jälkeen palautetuista tuotteista perimme vähintään 30% toimistokululisän tuotteen hinnasta

  • Aiheelliset palautukset korvataan asiakkaalle vähintään 14 päivän kuluessa (huomaa, jos myyntipakkaukseen on liimattu/teipattu/merkattu jotain, hyvitystä ei tehdä täytenä!)

Palautettavaksi ei hyväksytä:

  • Poistomyyntituotteita
  • Vajaita sarjoja
  • Alustanumeron perusteella tilatut yksilölliset osat (esim.moottorin ja korin osat)
  • "Custom" ja/tai erikoistilattuja tuotteita (kts toimitusehdot kohta 7)
  • Tuotteita joita on yritetty asentaa ajoneuvoon tai on jo maalattu
  • Pakkaukseltaan rikkoutuneita, likaantuneita tai vahingoittuneita tuotteita
  • Tuotteita, joihin on kiinnitetty lähetysdokumentteja / ilmastointi teippiä tms / muita merkintöjä, joita ei voi poistaa

Palautusohjeet:

  • Pyydä Matkahuollosta osoitekortti, johon merkitset vastaanottajaksi meidät. Näin Palautus ohjautuu meille automaattisesti. 
  • Mikäli asiakas peruu tilauksen/kaupat ja palauttaa tuotteen (ilman tuotevirhettä), niin 13.6.2014 alkaen asiakas vastaa itse palautuksen lähetyskuluista. Asiakas voi edelleen palauttaa tuotteen meille maksutta Matkahuollon kautta, mutta myyjällä on oikeus vähentää lähetyskulut mahdollisesti palautettavasta kauppasummasta.

Palautusosoite:
Schmiedmann Suomi Oy
Ristipellontie 25
00390 Helsinki
puh. 044 576 3001

 

RUNKOPALAUTUKSET (pantit /vaihto-osat)

  • Tee palautuksesta aina ensin ilmoitus sähköisesti tällä lomakkeella --> ilmoituslomake (klikkaa tästä)
  • Runkopantti palautus on tehtävä 2kk sisällä tuotteen vastaanottamisesta.
    • Quaife perien runkopantti täytyy palauttaa kahden (2) viikon sisällä!
  • Asiakas maksaa vanhan rungon palautusrahdin.
  • Rungon on oltava ehjä ja sisällettävä kaikki tarvittavat osat.
  • Rungon on vastattava ostettua tuotetta.
  • Rungon mukaan tulee liittää kopio lähetteestä tai laskusta.
  • Runko on palautettava tilalle tulleen tuotteen alkuperäispakkauksessa (jos tuote ei ole alkuperäispakkauksessa, hyvitystä ei tehdä).
  • Palautettava runko on oltava puhdistettu (siitä ei esim saa vuotaa öljyä tms) - jos osa ei ole puhdas, hyvitystä EI tehdä täytenä!

 

REKLAMAATIOT ja TAKUUKÄSITTELYYN TULEVAT TUOTTEET

  • Tuotteillamme on pääsääntöisesti yhden (1) vuoden takuu, ellei tuotetiedoissa toisin mainita.
  • Käsittelemme reklamaatiot ainoastaan kirjallisena, jotta voimme vähentää väärinymmärryksiä ja
    parantaa teidän oikeusturvaanne.
  • Reklamaatio ja takuuasioissa tee aina ilmoituksen tällä ->lomakkeella (klikkaa)<-.
  • Takuuseen liittyvissä palautuksissa on käytettävä takuuhakemuslomaketta (TAKUUHAKEMUS_Schmiedmann.pdf) ja se on täytettävä huolellisesti ja se on liitettävä palautetun tuotteen mukaan sekä jäljennökset mahdollisista asennukseen yms. liittyvistä kulukuiteista

  • Emme käsittele puutteellisia Takuuhakemuksia!
  • Katso palautusosoite kohdasta Palautusohjeet
  • Huomioi! Viallisen tuotteen palautus on tehtävä 14 päivän sisällä siitä,kun palautusnumero on lähetetty.


Muista ! On viisasta säästää palautuksen lähetyskuitti, jonka saat Matkahuollosta, koska lähettäjä vastaa aina lähetyksestä!

Thank you for visiting
Schmiedmann!
We noticed you are from...

United States United States
Seuraa meitä
Maksu
Payment method logos
Toimitus
Matkahuolto
Ota yhteyttä