-
Verkkokaupan yhteystiedot
Schmiedmann Suomi Oy
Uutistie 7
01770 Vantaa
Y: 2309211-2
Aukioloajat:
Myymälä: 08.00 - 17.00
puh. 09 4255 1255 (valinta 1)
Huolto: 07.30 - 17.00
puh. 09 4255 1255 (valinta 2)
-
Hinnat
Kaikki hinnat näytetään Euroissa, verottomana ja verollisena. Huomioithan, että ostokorissa hinnat näkyvät verottomana ja loppusummaan lisätään verot.
Lähetyskulut hinnoitellaan painon mukaan, jos paketin koko on alle 0,07 m3. Jos paketin koko on 0,07 m3 tai enemmän, hinnoitteluperusteena on tilavuuspaino (leveys x pituus x korkeus x 250 kg). Jos tuotteen lähetys vaatii tilavuuspainoa, ilmoitamme tästä aina erikseen tilauksen saatuamme.
Kaikkiin ohjehintoihin lisätään tapauskohtaiset toimituskulut ja ne näkyvät tilauksen yhteenveto sivulla.
Huomioi! Korisarjojen, puskureiden, konepeltien, helmojen, lokarien, tuulilasien ja muiden paljon tilaa vaativien tuotteiden rahtikulut päivitetään tilaukseen jälkeenpäin.
Voimme vakuuttaa tuotteen myös erikseen sopimuksen mukaan, jolloin tilaaja maksaa aina kaikki aiheutuvat lisäkustannukset.
-
Maksaminen ja Maksutavat
Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma (Visma Solutions Oy, y-tunnus 1967543-8), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visman verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma. Visma välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Lue lisää Vismasta: https://www.visma.fi
Katso tarkemmat Maksutavat tästä
-
Toimitusaika
-
Toimitamme tuotteet pääsääntöisesti 1-3 työpäivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta, riippuen maksutavasta.
Mikäli tilaamasi tuote on tilapäisesti varastosta loppu tai on muuten tilaustavaraa, on toimitusaika noin 5-10 tai 10-14 työpäivää.
-
Osalla tuotteista (esim. hiilikuituiset osat, ohjaustehostimen pumput, ilmastoinnin kompressorit, ja muut ns.tehdas kunnostetut vaihto-osat) on kuitenkin huomattavasti hankalampi saatavuus jolloin toimitusaika voi olla yli 4 viikkoa (joskus kuukausia).
-
Annetut toimitusajat ovat arvioita ja ilmoitetaan aina tilausvahvistuksen yhteydessä. Arvioidut toimitusajat perustuvat valmistajien/toimittajien saatavuustietoihin, sekä aiempien toimitusaikojen keskiarvoihin,
-
Emme voi vaikuttaa toimitusaikaan jos toimituksen pitkittyminen johtuu kolmannen osapuolen virheestä, lakosta tai luonnonmullistuksista.
-
Emme vastaa toimitusajan viivästymisistä aiheutuvista välillisistä, välittömistä, epäsuorista tai suorista vahingoista ja/tai kuluista.
- Mikäli jotain tilaamistasi tuotteista ei ole saatavilla, niin otamme teihin yhteyttä sähköpostilla. Meillä on oikeus perua kauppa, mikäli tuote ei ole toimitettavissa.
-
Toimitustavat
Tuotteillemme on tällä hetkellä kaksi eri toimitustapaa:
-
Nouto myymälästä - Voit noutaa tilauksesi Schmiedmann Suomen Vantaan myymälästä (Uutistie 7, 01770 Vantaa). Ilmoitamme sinulle tekstiviestillä sekä sähköpostilla, kun tilaus on noudettavissa. Myymälään tilatun tuotteen noutoaika on kaksi viikkoa ilmoituksesta.
-
Nouto Matkahuollosta, Matkahuollon Pakettipisteistä tai -automaatista - Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään Matkahuoltoon, Matkahuollon Pakettipisteeseen tai Matkahuollon pakettiautomaattiin, joita on yli 2000 kautta maan. Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Matkahuollot ja Matkahuolto-asiamiehet voit tarkistaa tästä
-
Vahingoittunut lähetys
Pakkaamme kaikki tuotteet tarkasti ja asianmukaisesti minimoidaksemme lähetyksen ja tuotteiden vahingoittumisen.
Vahinkoja kuitenkin sattuu, joten on erittäin tärkeää, että ilmoitat rikkoutuneesta lähetyksestä tai tuotteesta heti meille. Mikäli paketissa on ulkoisia vaurioita, niin tästä tulee tehdä reklamaatio myös kuljetusfirmalle välittömästi pakettia noudettaessa.
-
Erikoistuotteet, joita emme normaalisti pidä varastossa
Valikoimassamme on useita erikoistilattavia ja ”custom made” -tuotteita (esim Eisenmann sport vaimentimet, BMW ratit(käsin tehdyt). Erikoistuotteella tarkoitetaan tuotetta, joka valmistetaan tai tilataan vain asiakkaan tilauksesta (esim valmistenumerolla tilatut ohjainlaitteet tms). Näiden tuotteiden tilaus on sitova ja täten peruutusoikeutta maksusuorituksen jälkeen ei ole. Myöskään verkkokaupassa muita tuotteita koskeva 14 vrk:n palautusoikeus ei koske näitä tuotteita. Joten jos tilaat ns. erikoistuotteita (Eisenmann vaimentimet, hiilikuitukonepellit, kilpa-autoihin tarkoitetut osat, osa BMW alkuperäisistä osista, kaikki käytetyt osat), joita emme normaalisti varastoi. otamme sinuun yhteyttä tarvittaessa tilauksen saatuamme. Normaalisti otamme erikoistuotteista varausmaksun, 30% tuotteen hinnasta, jotta voimme varmistaa, että tilaus lunastetaan. Käytetyistä osista perimme aina 100% tuotteen hinnasta ennakkoon! HUOMIOI -> Erikoistilatuilla osilla ei ole peruutus- eikä palautusoikeutta !
-
Tarjoustuotteet
Varastopoisto- / esittely- / tarjoustuotteilla ei ole normaalia palautus-/vaihto-oikeutta. Varastopoisto- / esittely- / tarjoustuotteille ei myöskään myönnetä takuuta. Ellei toisin mainita, tarjoukset ovat voimassa niin kauan kuin tavaraa riittää Suomen varastossa. Jos tarjoustuote on loppunut, emme pysty takaamaan että tuotetta pystytään toimittamaan lisää tarjoushinnalla.
-
Käytetyt tuotteet
Kaikkien käytettyjen tuotteiden tilaukset käsitellään Erikoistilauksena, kts kohta "Erikoistuotteet, joita emme normaalisti pidä varastossa"
Käytetyillä tuotteilla on 3 kk rajoitettu takuu kaupantekopäivästä lähtien. Katso tarkemmat ehdot -tästä-.
Moottoreiden, konepeltien, helmojen, lokarien ja muiden paljon tilaa vaativien tuotteiden rahtikulut päivitetään tilaukseen jälkeenpäin.
-
Tilauksen vastaanottaminen
-
Turvallisuus
Käytämme vahvaa SSL suojausta luottokorttimaksuissa. SSL mahdollistaa yhteyden vahvan salaamisen käyttäjän www-selainohjelman ja www-palvelimen välillä. Salaus suojaa tietoliikenteen siten, että ulkopuolinen tarkkailija ei yhteyttä seuraamalla pysty näkemään luottamuksellisia tietojasi.
-
Tietosuoja
Schmiedmann verkkokauppa käsittelee henkilötietoja henkilötietolain mukaisesti.
Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Yhteystietoja ei luovuteta eteenpäin eikä niitä käytetä suoramarkkinointiin tai mihinkään muuhunkaan tilauksen toimitusta koskemattomaan asiaan.
-
Tilausvahvistus
Lähetämme kaikista tilauksista tilausvahvistuksen sähköpostilla, josta näet tilauksen numeron, tilatut tuotteet ja hinnat, sekä yhteystietosi.
Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Sopimus syntyy tilausvahvistuksen yhteydessä.
Ole hyvä ja tarkista tilauksen jälkeen, että olet saanut tilausvahvistuksen. Jos et ole saanut tilausvahvistusta, otathan yhteyttä myyntiin välittömästi.
Jos teillä on kysyttävää tilauksestanne, olkaa hyvä ja liittäkää koko nimenne, tilaus numero ja/tai luottokortin transaktionumero kyselyynne mukaan.
-
Verkkokauppaostojen palautukset
Lainaus Kuluttajaviraston sivuilta
“Kuluttajalla on oikeus kokeilla etämyyntituotetta kotona, koska ostopäätös tehdään yleensä vain kuvan ja tekstin perusteella eikä tuotetta voi silloin tutkia. Pääsääntö on, että kokeilun ja tutkimisen voi tehdä kuten myymälöissä. Tuotetta ei kuitenkaan saa ryhtyä käyttämään.”
Käyttämättömillä tuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus.
Sinetöityjen tuotteiden osalta palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia.
Sinetöityjä tuotteita ovat esimerkiksi sähköosat, kuten anturit, ohjainlaitteet, sekä erilaiset USB-muistit, CD ja DVD-levyt, kuten navigoinnin päivitykset.
Mikäli haluatte palauttaa tuotteen, niin siitä tulee ilmoittaa meille 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautus tulee tehdä 14 päivän sisällä ilmoituksesta.
Mikäli kauppa perutaan ilman tuotevirhettä, asiakas vastaa itse palautuksen lähetyskuluista. Tuotteet palautetaan meille asiakaspalautuksena Matkahuollon kautta, mutta vähennämme toimituskulut palautettavasta kauppasummasta.
Emme palauta tilauksen yhteydessä maksettuja lähetyskuluja.
Yritysasiakkaiden kohdalla noudatamme yleisiä yritysten välisen kaupan tapoja.
Esimerkiksi 14 päivän palautus- ja vaihto-oikeus on voimassa vain kuluttaja-asiakkailla ja kauppa katsotaan yritysasiakkaiden kanssa sitovaksi.
14 päivän jälkeen tuotteet voidaan palauttaa vain sopimalla asiasta etukäteen meidän kanssamme.
Huomioi: 14 vuorokauden jälkeen palautetuista tuotteista perimme 30% toimistokululisän tuotteen hinnasta
Katso tarkemmat palautusohjeet PALAUTUSOHJE sivulta.
HUOMIOITHAN! Jos tuote esimerkiksi kokonsa ja/tai painonsa takia edellyttää erityiskuljetusta, palautuksen maksaa asiakas!
HUOMIOITHAN! Sovita korinosat (puskurit, helmat, peilit, konepellit jne jne) ennen maalausta! Maalattuja ja muokattuja osia ei voi palauttaa.
Palautus ei kata "custom" ja erikoistilattuja tuotteita
Valikoimassamme on useita ”custom made” -tuotteita (esim Eisenmann takavaimentimet, BMW ratit, airbagit). Tällä tarkoitetaan tuotetta, joka valmistetaan asiakkaan tilauksesta. Näiden tuotteiden tilaus on sitova ja täten peruutusoikeutta maksusuorituksen jälkeen ei ole. Myöskään verkkokaupassa muita tuotteita koskeva 14 vrk:n palautusoikeus ei koske näitä tuotteita. Palautusoikeus vain virheellisiin tuotteisiin.
-
Tuotetakuut
Myymillämme tuotteilla on pääsääntöisesti 1-vuoden tai 15000km takuu. Takuu ei koske varastopoisto, esittely- ja tarjoustuotteita tai käytettyjä osia.
Takuu koskee tuotteessa takuuaikana ilmeneviä materiaali- ja valmistusvirheitä.
Jos tuotteen epäillään olevan rikki tai muutoin puutteellinen, mutta siitä ei ole täyttä varmuutta, pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimella tai sähköpostilla lisäohjeiden saamiseksi.
Sitoudumme takuun aikana valintamme mukaan korjaamaan, vaihtamaan tai hyvittämään tuotteen, mikäli siinä todetaan materiaali- tai valmistusvirhe.
-
Vaihto-osat ja runkopantit
Vaihto-osan on oltava hyvityskelpoinen. Tämä tarkoittaa sitä, ettei se saa olla voimakkaasti syöpynyt/ruostunut eikä mekaanisesti/ulkoisesti vaurioutunut.
Sen täytyy sisältää kaikki tuotteeseen kuuluvat osat ja olla puhdistettu ylimääräisestä liasta.
Vaihto-osa tulee palauttaa toimitetun tuotteen myyntipakkauksessa.
(kts. tarkemmat tiedot palautusohjeista)
-
Rikkoutuminen asennuksen yhteydessä
Emme korvaa tai vaihda väärästä asennuksesta syntynyttä vauriota.
-
Tyyppihyväksynnät
Tuotteet jotka ovat TÜV-hyväksytty, pitäisivät mennä läpi katsastuksessa. Valitettavasti emme kuitenkaan voi tarjota takuuta koskien läpi pääsemistä, koska Suomessa kaikissa tuotteissa ei riitä TÜV-hyväksyntä (esim turbot jne). Muista pitää aina tuotteisiin liittyvät TÜV-hyväksyntä paperit mukana mennessäsi katsastukseen.
-
Ota yhteyttä
Meidät löytää ja tavoittaa seuraavista osoitteista ja puhelinnumeroista.
Uudet BMW ja MINI varaosat ja tuotteet
Schmiedmann Suomi Oy Uutistie 7 01770 Vantaa puh. 09 4255 1255 Y: 2309211-2
|
|
-
Vastuuvapauslauseke
Emme vastaa tuotteiden teknisistä ja inhimillisistä virheistä tiedoissa ja kuvauksissa. Varaamme oikeuden korjata ja muuttaa tietoja ja hintoja ilman eri ilmoitusta. Tuote-, toimitus- ja asennushintoja päivitetään säännöllisin väliajoin verkkokaupassamme. Tarjoushinnat ovat voimassa vain niin kauan kuin tuotteita on Suomen varastossa ja/tai annettuun aikaan asti.